Resident Evil gathering

Archived Thread
Our site is currently being changed over to the new version. Everything you see is currently in read-only mode. Additionally, the layout and UI will not be complete until all sections have been re-enabled, so please ignore any layout issues (or bland-ness) at this time.
#1 Lady Valentine on 9 years ago

[B]Date: Sunday, May 30
Time: 3:00 PM
Location: FiF CE = Fountains in Front/Convention Entrance
Photo of Location: [url]http://www.cosplay.com/photo/2529947/[/url][/B]

Organizers: Lady Valentine + DragonKeeper

For all you Resident Evil fans out there, we will hold a gathering of all Resident Evil cosplayers from all series and movies. We will be taking photos(*), shooting videos(*), and the usual gathering biz plus more. See next post for activity list.

Post the character and which costume version because there may be more than one version of a character. Don't worry about having the same cosplay as someone else. The more the merrier! Zombies, B.O.W.s, Majinis, Ganados, and all other creatures in between are also more than welcome!

[U]The List[/U]
In alphabetical order by first name.

Albert Wesker (RE4) - DragonKeeper
Albert Wesker (Midnight) - Captain Jack
Albert Wesker (RE4) - Lord_Tristan
? Alice (Apocalypse) - MalloryA.Summer
Ashley Graham (RE4) - ash_chan
Carlos Oliveira (RE3) - Kayobreaker
Chris Redfield (LiN BSAA) - LV's boyfriend
? Chris Redfield (Safari) - Kayobreaker
Claire Redfield (Degeneration) - MalloryA.Summer
Claire Redfield (Code: Veronica) - Meadowknight
Dave Johnson (RE5 BSAA) - BrianAnim
? Dr. Salvador (RE4) - ash_chan's sister
HUNK - Zslick
Jill Valentine (RE3/Apocalypse) - Lady Valentine
Jill Valentine (BSAA) - tamahomegurl + Soloras
Jill Valentine (S.T.A.R.S.) - DarkFujin
Leon S. Kennedy (RPD) - flyinvee11
The Merchant (RE4) - dax762
S.T.A.R.S. Member (Apocalypse) – TheTaskmaster + Vicious2003
S.T.A.R.S. Sniper (Apocalypse) - VS FoxHound
? Suprise cosplay character ? - LV & kayo's friend Richard
ZOMBIES!!!! - KittiDNA + LV's sister

[U]Number of Attendees:[/U] 23

(*) Fanime will be taking group pictures during the Gathering this year. If you do not want to be included in those pictures please step aside for those photos. By remaining with the group when the pictures are being taken you give your consent to be photographed.

#2 Lady Valentine on 9 years ago

[COLOR=DarkOrchid]Gathering Activities

-Photoshoots!! Lots and lots of it!!
-A video shoot by DragonKeeper!!
-Possible recruitment for a movie. Contact Lady Valentine, Kayobreaker, or Richard (who will be on site) for more details.

Kayobreaker and I would also like to invite anyone who wants to have dinner with us at Iguana's Taqueria shortly after the gathering. The restaurant is only three blocks away from the convention center.

[COLOR=RoyalBlue]Have anymore activity ideas? Let me know and I"ll post them here.

#3 DragonKeeper on 9 years ago

Man oh man, going to take a freaking huge miracle for me to make it to Fanime. I'm purposely skipping Sac Anime in January so I can try to afford Fanime. Registration I already have covered, but my issue is 1) and ride from sacramento to san jose and 2) i need a room to stay with someone.

It would be great meeting you again Lady Valentine. I had so much fun with you guys for the RE meeting at Sac Anime. But man, pray that I can make it to Fanime 2010 cuz I plan on doing Wesker in his RE 1, RE 4, AND RE 5 outfit for the entire weekend, a different Wesker for a different day lol. I'll keep tabs on this forum just in case a miracle for me happens xD

#4 Lady Valentine on 9 years ago

I know, I saw your bulletin on MySpace. I'd totally share a room with you but my plans right now are kinda sketchy. My boyfriend wants to come with me but he only wants to go for two days when I want to go for the whole weekend. I was hoping he'd share a room with me and help me out with the payment but I don't think that's gonna happen. However, there's still a lot of time for planning so there is a possibility I can share a room with you. I don't live in the Sacramento area, so I can't really give you a ride. I actually live in Vallejo which is about 50 miles SE of Sac...Maybe you can get one or two more people? Four people per room would be perfect. It would be cheaper.

I'll put you on the list in the first post. =)

#5 DragonKeeper on 9 years ago

[QUOTE=Lady Valentine;3236973]I know, I saw your bulletin on MySpace. I'd totally share a room with you but my plans right now are kinda sketchy. My boyfriend wants to come with me but he only wants to go for two days when I want to go for the whole weekend. I was hoping he'd share a room with me and help me out with the payment but I don't think that's gonna happen. However, there's still a lot of time for planning so there is a possibility I can share a room with you. I don't live in the Sacramento area, so I can't really give you a ride. I actually live in Vallejo which is about 50 miles SE of Sac...Maybe you can get one or two more people? Four people per room would be perfect. It would be cheaper.

I'll put you on the list in the first post. =)[/QUOTE]

god if only i could DRIVE!!! T_______T stupid car insurance >_> well. worse case scenario i guess my dad, if he's gracious enough. could drop me off at a friend's house that lives out of sacramento and from THERE they could give me a ride AND be my hotel roomie. but someone has to host the room, but yeah you know my situation already if you read my bulletins on myspace. man i can just picture it now. Wesker all weekend....yeah im totally going to get my ass kicked by the RPD brigade hahah. maybe there'll be some other weskers to help me out. *cough* anyway yeah....man i would love to get footage of everyone and make a music video for our gathering. it would be so freaking awesome! T______T

#6 Lady Valentine on 9 years ago

Well, i don't have a car myself...(stupid transmission failed). But I'll bum rides somehow. I'm pretty good at that. I made Kevin (Carlos) drive from his house which is in Concord to my house in Vallejo and to Sacramento. But I paid for his admission at Sac Anime and bought him a little Yoshi plush for his car so we're even lol.

But like I said before, there's still a lot of time to plan and opportunities will pop up soon. I'm gonna save up all my Christmas money and graduation money (if I graduate next semester) and a lot of my paychecks. I really wanna get a room to party and junk down there.

I really wanna be part of your RE music video. Totally epic. But I've always wanted to do a RE musical for a masquerade competition. I don't know how to go about that but maybe someday...Oh, yeah. I saw your "Paparazzi" music video. Lol it's so funny watching Albert Wesker dance and sing to Lady Gaga. I love Lady Gaga btw...

Oh, yeah. Do you wanna help me organize this gathering? I've never organize a gathering before and I need help as to what to do, where we should meet, etc.

#7 DragonKeeper on 9 years ago

well one idea I think (assuming you find a room), if Carlos would be willing to drive, I could have dad drive me to YOUR house and from there we could all go down together. so you never know. i already have 80 bucks saved up, 50-60 of that will be going to registration depending on if i get it early or if i get it at the convention. anything beyond registration ill probably have to save for my share of any hotel room I stay in with someone. i can only fork out so much. i have my own air bed so its not like i need a bed. some of my friends want to go to fanime so maybe we can get a big group together to share a room and then it'll be cheap for all of us to share. just keep me posted.

anyway well, assuming i can make it to fanime, sure id be glad to try to help coordinate the gathering. not like i do anything else major for cons except maybe masquerades. if you want to do a skit id love to try to do a skit with you but ill only sign up for the masquerade if i know for sure im going otherwise if one person is missing from a group, it kinda ruins it. know what i mean? considering all the cons ive gone too, i dont think gatherings are that hard to hold. all that needs to be done is figure out the day and timing and from there its pretty much down hill. and during con people ahead of the gathering can go around looking for RE cosplayers and let them know about it. and thats about it. i dont midn doing that. Wesker has to be a lap dog eventually xD hahahha

[EDIT] here's the thing about picking a time and date for a gathering. Saturday's is usually the busiest day and the main attraction day for main events like the masquerade and what not and Sunday's is usually the day that people start to leave because its the last day of con. And Thursday is deemed the official "drive and get there and register and get your hotel room" day. sometimes people cosplay but not often.

So I think the best day would probably be Friday. At what time? No idea. You'd have to check an official gathering list that BSaphire has posted.

#8 Lady Valentine on 9 years ago

Money is kind of a problem for Carlos, too. We're struggling to save money for Wonder Con in SF. He's kind of short term with it if you know what I mean. Plus, he only has a two-seater car lol. Well, he can take you and I'll just ask my boyfriend to take me. Or if my parents let me, I can take the family van down there.

God, there's just so much going on! Lol.

I know we'll get this straight soon.

#9 DragonKeeper on 9 years ago

[QUOTE=Lady Valentine;3238830]Money is kind of a problem for Carlos, too. We're struggling to save money for Wonder Con in SF. He's kind of short term with it if you know what I mean. Plus, he only has a two-seater car lol. Well, he can take you and I'll just ask my boyfriend to take me. Or if my parents let me, I can take the family van down there.

God, there's just so much going on! Lol.

I know we'll get this straight soon.[/QUOTE]

damn...i forgot about wondercon. T______T man there's no way in hell i can make it to that one. even though SF is 20 miles closer than SJ is. oh well. Fanime is always worth it.

#10 flyinvee11 on 9 years ago

I am SO there! Don't count me out!!!

#11 Lady Valentine on 9 years ago

[QUOTE=flyinvee11;3239023]I am SO there! Don't count me out!!![/QUOTE]

=D
Are you gonna be RPD Leon again?

#12 DragonKeeper on 9 years ago

[QUOTE=flyinvee11;3239023]I am SO there! Don't count me out!!![/QUOTE]

Leon! xD hey buddy. dude share a room with us. i think our group would be epic for a room haha. im sure as fanime gets closer we'll be adding more people and eventually have a room host.

#13 Lady Valentine on 9 years ago

Yea, that would be totally awesome!! We can hang out all day and stuff. But I'm gonna have a Selphie Tilmitt cosplay for one of the days...I guess we can still hang out together. I'll just be the odd woman out lol.

#14 DragonKeeper on 9 years ago

[QUOTE=Lady Valentine;3241202]Yea, that would be totally awesome!! We can hang out all day and stuff. But I'm gonna have a Selphie Tilmitt cosplay for one of the days...I guess we can still hang out together. I'll just be the odd woman out lol.[/QUOTE]

well i might bring Dante aside from Wesker or my Vash since I have yet to cosplay my Vash for fanime :P

#15 Captain Jack on 9 years ago

You can count me in.

I'm not yet sure who I'll cosplay, but it will be one of the following:

HUNK (Resident Evil 4 version)
Albert Wesker (Midnight version, or S.T.A.R.S. version)

Follow Cosplay.com
CosTools